منو اصلی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 892830 | کل بازدید : 282393 
عنوان

 


  چاپ        ارسال به دوست

پیش بینی توانایی ریاضی نوزادان نارس با ام آر آی

پیش بینی توانایی ریاضی نوزادان نارس با ام آر آی

محققان سوئدی موفق به کشف منطقه ای از مغز شدند که مسئول حافظه و قابلیت حل مسائل ریاضی در کودکان نارس است.
محققان موسسه تحقیقاتی کارولینسکا دریافتند که به کمک شیوه تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (آم آر آی) می توان میزان اختلالات شناختی کودکان نارس را پیش بینی کرد.
دکتر هنریک اولمن ، محقق مرکز مطالعاتی کارولینسکا اظهار کرد: مطالعات ما بر روی مغز کودکان نارس نشان داد که ریز ساختارهای مغز و افزایش حجم لایه های مغزی در مناطق اینسولا و پوتامن مغز در طول دوره نوزادی با افزایش توانایی ریاضیات این کودکان ارتباط دارد.
کودکانی که نارس به دنیا آمده اند در دوران مدرسه اغلب در یادگیری مسائل ریاضی ضعف نشان می دهند که این امر نشانه کاهش قدرت حافظه مغز و توانایی استفاده از اعداد است.
محققان در ادامه مطالعات خود اقدام به ارزیابی توانایی ذهنی 224 کودک استرالیایی نارس در رده سنی پنج تا هفت سال کردند. پس از بررسی ذهنی کودکان مشخص شد که ریز ساختارهای عصبی موجود در مغز آنها باعث افزایش مهارت های ذهنی در دوران کودکی می شود این در حالی است که افزایش حجم قشر مغز در قسمت قاعده با توانایی های کودکان در یادگیری اعداد نیز ارتباط دارد.
در واقع این تحقیق نشان می دهد که می توان با بررسی ریز ساختارهای مغز و مناطق موجود در قاعده مغز قدرت کودکان در یادگیری مسائل ریاضی را مشخص کرد.
به گزارش ایسنا، دکتر مگان اسمیت، محقق مرکز مطالعاتی کارولینسکا عنوان کرد: فناوری ام آر آی به ما در شناخت زود هنگام اختلالات خفیف یادگیری نوزادان نارس کمک خواهد کرد.
وی در ادامه افزود: با شناخت زود هنگام می توان مشکلات یادگیری را سریع تر تشخیص داد و اقدامات اولیه درمانی را با آمادگی و شناخت بیشتری آغاز کرد.


٠٩:١٥ - شنبه ٢٥ مهر ١٣٩٤    /    عدد : ٧٤٦٧    /    تعداد نمایش : ١٢٥



خروج




يکشنبه ٠٢ مهر ١٣٩٦
پیوندهای مفید
انجمن علمی دانشجویی پ.د.
مراکز و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط
سازمان های بین المللی مرتبط 
وزارتخانه ها و سازمانهای داخلی
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیمعاونت تحقیقات و فناوریمعاونت آموزشیمعاونت فرهنگی و دانشجوییمعاونت درمان و توانبخشیکتابخانه مرکزی
Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences