منو اصلی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2880 | کل بازدید : 295244 
عنوان

 

 

درخواست پروپوزال‌های تحقیقاتی (RFP)

عنوان RFP :

تفاوت اثربخشی مداخلات مختلف بر روی تکامل هیجانی - اجتماعی کودکان

تاریخ: 13/2/94

آدرس: تهران، اوین، بلوار دانشجو، خیابان کودکیار، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ساختمان اساتید، مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال

مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال درخواست پروپوزال‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مندرج در ذیل را دارد. حداکثر زمان برای تنظیم و ارسال پروپوزال 1/6/94 است .

 

سابقه و تاریخچه مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال/Background of Research Center

مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال از مراکز تحقیقات تابعه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است. این مرکز در تاریخ 7/2/1387 موافقت اصولی خود و در تاریخ 28/9/1390 مجوز قطعی خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ نمود. این مرکز دارای 20 عضو محقق هیأت علمی تمام وقت و پاره وقت و 6 دانشجوی دکتری پژوهشی است. در طول سال‌های اخیر از طرحهای مصوب مرکز،  تعداد 29 طرح به اتمام رسیده و 5 طرح در حال اجرا می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با اولویت‌های تحقیقاتی این مرکز می‌توانید به وب‌سایت مرکز به آدرس www.pnrc.uswr.ac.ir مراجعه  فرمایید.

محتوای پروپوزال مورد درخواست/ Proposal Content Requested

برای تسهیل فرآیند داوری و امکان مقایسه صحیح‌تر و عادلانه‌تر پروپوزال‌های رسیده، مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال لازم می‌داند پروپوزال‌ها در فورمت پروپوزال‌های پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی (قابل دستیابی از سایت این دانشگاه به آدرس www.pnrc.uswr.ac.ir/index.jsp?siteid=1&fkeyid=&siteid=15&pageid=2382)  تنظیم شوند .

پروپوزال‌ها حتماً باید دارای بخش‌های زیر باشند:

الف. بیان مسئله و اهمیت و ضرورت پژوهش

ب. مرور منابع

پ. اهداف کلی و اختصاصی

ت. فرضیه‌ها

ث. روش‌شناسی (شامل توضیح بسیار دقیق و گام به گام روش اجرا، روش نمونه‌گیری، محاسبه حجم نمونه، جامعه هدف، ابزارهای مورد استفاده، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مداخله)

ج. جدول زمان‌بندی اجرا

چ. توضیح دقیق هزینه‌ها

لطفاً فایل الکترونیک پروپوزال خود همراه با آخرین C.V تخصصی مجری را به آدرس ایمیل pnrc.uswr@yahoo.com یا pnrc@uswr.ac.ir ارسال فرمایید.

اگر توضیحات بیشتری را جهت انتخاب و تصویب پروپوزال خود لازم و موثر می دانید، در زیر مرقوم فرمایید.

Proposed title (عنوان تحقیق مورد درخواست)

تفاوت اثربخشی مداخلات زودرس (به هنگام) مختلف بر روی تکامل هیجانی - اجتماعی کودکان و نوجوانان

Problem definition (بیان مسئله)

یکی از چالش‌های مدرنی که امروز در جامعه با آن روبرو هستیم وفور نوجوانان و جوانانی است که از کج‌رفتاری های هیجانی- اجتماعی رنج می برند.  آثار این پدیده در شیوع روزافزون انواع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در این قشر مانند مصرف دخانیات و الکل، سوء مصرف مواد، بزهکاری‌ها، ازدواج های نا مناسب و طلاق‌های زودرس و .......... هویدا شده است. بر اساس منابع بسیار زیاد، ریشه بسیاری از این کج‌رفتاری‌ها در تکامل صحیح هیجانی - اجتماعی دوران کودکی است.

Expected research objectives (اهداف مورد انتظار تحقیق)

تعیین و مقایسه میزان اثربخشی مداخله 1(هر مداخله ای که evidence کافی در مورد اثربخشی آن وجود دارد) نسبت به مداخله 2 (هر مداخله دیگری که evidence کافی در مورد اثربخشی آن وجود دارد) بر تکامل هیجانی اجتماعی کودکان و نوجوانان در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت                    

Expected research outcomes (پیامدهای مورد انتظار تحقیق)

1-    شناسایی مداخلات مؤثرتر بر ارتقای پایدار تکامل هیجانی - اجتماعی کودکان و نوجوانان

2-    تعهد به تولید و چاپ 2 مقاله در منابع ایندکس نوع I (Pubmed, ISI) با وابستگی مرکز تحقیقات برای نویسنده اول

Proposed  materials  & methods (روش تحقیق پیشنهادی)

صرفا مطالعات مداخله‌ای مورد نیاز است. مطالعاتی با این شرایط در اولویت خواهند بود:

1-    RCT Study

2-    Quasi-experimentaI study با گروه کنترل

Timeframe

حداکثر 2 تا 3 ساله

 

 Timetable (زمان بندی ارزیابی پروپوزال‌های تحقیقاتی)

این مرکز تلاش دارد حداکثر ظرف دو ماه از زمان ساب میت، وضعیت تصویب پروپوزال پیشنهادی را معلوم کند.

 

توجه: موارد زیر بر ارزیابی پروپوزال شما و تصمیم‌گیری در مورد آن نقش خواهد داشت‌:

1-    هزینه‌ها

2-    سابقه و تجربه پژوهشی مجری و همکاران

3-    روش‌شناسی قوی

4-    کامل و بی‌نقص بودن پروپوزال براساس شاخص‌های ذکر شده

اطلاعات تماس: 

1-    مستقیم  22180099 - 021     داخلی 379

2-    سركار خانم دکتر روشنک وامقی، رئیس مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال

r_vameghi@yahoo.com

3-    سركار خانم دکتر رباب تیموری، کارشناس مرکز تحقیقات

robab.teymouri@yahoo.com

4-   سركار خانم پیمانه شیرین بیان، کارشناس مرکز تحقیقات

Peymaneh.shirinbayan@gmail.com

5-   جناب  آقای محمد رضا کوشش، کارشناس مرکز تحقیقات

reza.kooshesh@gmail.com

 

 

درخواست پروپوزال‌های تحقیقاتی (RFP)

Proposed title (عنوان تحقیق مورد درخواست)

طراحی و تعیین اثربخشی بسته مداخلات آموزشی ارتقاء تکامل کودکان ایرانی 0 تا 2 سال

Problem definition (بیان مسئله)

حداقل 200 میلیون کودک  زیر 5 سال  نیز از تمام پتانسیلهای بالقوه خود جهت پیشرفت استفاده نمیکنند. عواملی مانند سوء تغذیه شدید (که با كمبود شديد وزن و قد مشخص مي شود)، کمبود ید، کمبود آهن و  ناکافی بودن تحریکات شناختی محیطی در 5 سال اول زندگی سبب ایجاد عواقب بد و گسترده ای بر سلامت کودک و جامعه می گردد (Walker et al ,2007  Grantham-McGregor etal. 2007) پیامدهای توجه و پرداختن به  تکامل دوران ابتدای کودکی شامل :

1.         کاهش بار بیماریها 

2.        بهبود عملکرد اجرایی در کودک( بهبود تمرکز و توجه ، مدیریت  هیجانات ،پیشرفت در مهارتهای زبانی و.... )

3.         کاهش معضلات اجتماعی ، بزهکاری ، رفتارهای پرخطر و جرم و جنایت در سطح جامعه (Sandler, 2011)

 توانمندسازی کودکان جهت حرکت به سمت بزرگسالانی سالم بعنوان زیربنای روابط  اجتماعی و اقتصادی موثر  (Schweinhart, 2004, Engle et al., 2007, , WHO, 2014, Irwin et al., 2007)    تخمین زده شده است در امریکا بازگشت هزینه به ازای هر 1 دلار سرمایه گذاری در ECD  2 تا 17 دلار بازگشت به همراه دارد (Kliegman et al., 2012, heckman et al 2006 ). نسبت فایده به هزینه در مداخلات دوران ابتدای کودکی همواره از عدد 1.8 بالاتر بوده و حتی به 17 هم رسیده است(  Engle et al., 2007).عدم اجرای اقدامات لازم در خصوص تکامل دوران ابتدای کودکی اثرات مخرب و ماندگار در بیش از یک دوره زندگی دارد (Marco Ackerman (PAHO-AMRO); Davison Munodawafa and ... 2008) .

 

 

Expected research objectives (اهداف تحقیق مورد انتظار)

طراحی بسته مداخلات آموزشی ارتقاء تکامل کودکان ایرانی 0 تا 2 سال

 

Expected research outcomes (پیامد های تحقیق مورد انتظار)

1-      نیازسنجی و تعیین اولویتها  از دیدگاه والدین در زمینه  تکامل کودکان 0 تا 2 سال شهر تهران

2-      طراحی بسته مداخلاتی آموزش والدین در زمینه ارتقاء تکامل کودکان 0 تا 2 سال  شهر تهران براساس اولویتهای تعیین شده

3-      ارزیابی بسته مداخلات آموزشی

Proposed  materials  & methods (روش شناسی مورد انتظار)

از نوع مداخله ای بوده که در 2  فاز  اصلی از نوع کیفی و کمی  طراحی شده است

Timeframe

 3 ساله

 

 

 

 

چهارشنبه ٠١ آذر ١٣٩٦
پیوندهای مفید
انجمن علمی دانشجویی پ.د.
مراکز و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط
سازمان های بین المللی مرتبط 
وزارتخانه ها و سازمانهای داخلی
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیمعاونت تحقیقات و فناوریمعاونت آموزشیمعاونت فرهنگی و دانشجوییمعاونت درمان و توانبخشیکتابخانه مرکزی
Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences